Informujemy, że w przypadku, gdy pojazd posiadający standardowe miejsce konstrukcyjnie przeznaczone do umieszczenia zwykłej jednorzędowej tablicy rejestracyjnej będzie doposażony w tablicę rejestracyjną jednorzędową ale zmniejszoną, to wówczas diagnosta samochodowy powinien określić wynik badania technicznego jako negatywny wskazując jako przyczynę tego wyniku usterkę o kodzie 0.1 „i” tj. „Miejsce przewidziane do umieszczenia tablic rejestracyjnych nie spełnia wymagań określonych w załączniku nr 5 do rozporządzenia o warunkach technicznych”.
Ponadto w uwagach na zaświadczeniu o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu diagnosta powinien wpisać: "niezgodność oznaczenia pojazdu w związku z § 27 ust. 1 pkt. 1 lit. „b” rozporządzenia o rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2355 z późn. zm.).
Dlaczego należy wpisać w/w informację? Bowiem samo miejsce konstrukcyjne może spełniać wymagania, jednakże „zestaw” (MIEJSCE + TABLICA) już nie.
Materiał filmowy - Omówienie zagadnienia podczas seminarium dla diagnostów w dniu 22 marca 2019 r.
W związku z nowelizacją przepisów od dnia 1 lipca 2018 roku niektórzy właściciele pojazdów uzyskiwali zmniejszone jednorzędowe tablice rejestracyjne w nielegalny sposób poprzez wprowadzanie w błąd urzędników rejestrujących pojazdy. Niedługo pojazdy z takimi tablicami pojawią się w stacjach kontroli pojazdów, dlatego podczas seminariów, które odbędą się w marcu i kwietniu br. omówimy dodatkowo temat: „Badanie techniczne pojazdu ze „standardowym” miejscem konstrukcyjnym do zamocowania tablicy rejestracyjnej z zamontowaną zmniejszoną jednorzędową tablicą rejestracyjną”.
Ponadto podczas spotkań:
Zapraszamy do uczestnictwa w seminariach związanych z systemem badań technicznych pojazdów, które odbędą się w marcu i kwietniu 2019 r. pod nazwą: „Bezpieczne i efektywne prowadzenie SKP w obliczu nadchodzących zmian”.
Karta zgłoszeniowa i harmonogram
W trakcie spotkań planujemy omówić następujące zagadnienia:
1. Rządowe plany związane z wdrożeniem przepisów UE dotyczące funkcjonowania SKP.
2. Badanie techniczne ADR krok po kroku - prezentacja fragmentów materiału filmowego.
3. Dodatkowe badanie techniczne (VAT, PIT, CIT) po nowelizacji przepisów podatkowych, które weszły w życie z dniem 1 stycznia 2019 r.
4. Dodatkowe badanie techniczne pojazdu w zakresie:
a) spełnienia wymagań technicznych stawianych taksówce,
b) po demontażu atrybutów związanych z taksówką,
– jak poprawnie sporządzić zaświadczenie; materiał opracowany z uwzględnieniem najnowszych uwarunkowań prawnych, także w oparciu o sporządzoną opinię prawną.
5. Badanie techniczne pojazdu z zamontowanym urządzeniem dozorowym (w tym różnice pomiędzy pojazdami uczestniczącymi w wypadkach a w których stwierdzono jedynie usterki).
6. Wyposażenie SKP - certyfikacja i legalizacja urządzeń oraz archiwizacja danych w obecnym i przyszłym stanie prawnym (Dyrektywa 2014/45/UE a prawo o ruchu drogowym); materiał przygotowany przez CARTEC K. Wiśniewski B. Nowak spółka jawna.
7. Centralna Ewidencja Pojazdów – wprowadzone i planowane zmiany w zakresie funkcjonowania CEPiK 2.0 po 30 listopada 2018 r.
8. Prowadzenie dokumentacji na stacji kontroli pojazdów w oparciu o zespół kryteriów programu SKP PRO – dotyczy wprowadzonych zmian, w tym korekty dokonanych wpisów, anulowanie badania technicznego – przypadki i zasady anulowania badań technicznych w prowadzonym rejestrze i w Centralnej Ewidencji Pojazdów.
9. Elektroniczne zatrzymanie dowodu rejestracyjnego przez organ kontroli ruchu drogowego a dodatkowe badanie techniczne w SKP - zasady postępowania.
Prezes PiS zmienił zdanie ws. przepisów o kontroli technicznej samochodów. Nagły zwrot w sprawie nowych przepisów o kontroli technicznej samochodów. Przed ostatecznym głosowaniem projekt z porządku obrad Sejmu wycofał prezes Prawa i Sprawiedliwości Jarosław Kaczyński. Projekt miał wprowadzać rządowy nadzór nad stacjami kontroli pojazdów i nowe opłaty.
Zapraszamy do zapoznania się z pismem skierowanym do Posłów na Sejm RP w sprawie odrzucenia wyjątkowo kontrowersyjnego projektu ustawy – o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw (druk nr 2985), który wpłynął do Sejmu RP w dniu 2 listopada 2018 r. Po pracach Komisji Infrastruktury projekt zakłada m.in. możliwość przeprowadzania badań technicznych niektórych pojazdów u rolnika koło zagrody z inwentarzem, co jest kpiną z bezpieczeństwa ruchu drogowego.