Informujemy, że na stronie Rządowego Centrum Legislacji zamieszczony został w dniu 12 lipca br. najnowszy projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw (projekt z 10.07.2017 r.)
Projekt ustawy przewiduje między innymi aby przedsiębiorca prowadzący stację kontroli pojazdów odprowadzał za każde przeprowadzone badanie techniczne opłatę przeznaczoną na zapewnienie prawidłowej jakości badań technicznych pojazdów w wysokości 3,50 zł do TDT.
W zorganizowanych 15 seminariach szkoleniowych na terenie całego kraju, które odbyły się w maju i czerwcu br. uczestniczyło łącznie ponad 600 osób, zarówno diagnostów samochodowych, właścicieli stacji kontroli pojazdów oraz urzędników sprawujących bezpośredni nadzór nad SKP. W pięciu spotkaniach (Szczytno, Warszawa, Kielce, Toruń i Gdańsk) zagadnienie dotyczące wdrożenia CEPiK 2.0 referowali także przedstawiciele Ministerstwa Cyfryzacji.
Informujemy, że Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministerstwo Cyfryzacji. Zmiany mają na celu przyśpieszenie wejścia w życie przepisów dotyczących systemu CEPiK 2.0 od dnia 30 października 2017 roku.
W dzienniku ustaw dnia 9 czerwca pod poz. 1119 opublikowano oświadczenie rządowe z dnia 28 lutego 2017 r. w sprawie wejścia w życie zmian do załączników A i B do Umowy europejskiej dotyczącej międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych (ADR), sporządzonej w Genewie dnia 30 września 1957 r.
W dzienniku ustaw dnia 27 czerwca pod poz. 1260 opublikowano obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 8 czerwca 2017 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy – Prawo o ruchu drogowym
Informujemy, że odbyło się już 5 spotkań w ramach organizowanych seminarii szkoleniowych pod nazwą „Działalność Stacji Kontroli Pojazdów i praca diagnostów samochodowych w świetle obowiązujących przepisów i nadchodzących zmian". W dwóch spotkaniach wzięli udział przedstawiciele Ministerstwa Cyfryzacji, którzy omawiali zagadnienia związane z wdrożeniem CEPIK 2.0. Ponadto podczas odbytych spotkań wyjaśniliśmy bardzo wiele różnych zagadnień dotyczących pracy diagnostów samochodowych oraz omówiliśmy plany Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa dotyczące funkcjonowania SKP.